Στη σειρά "Photo Stories" αναδεικνύουμε φωτογραφίες Ελλήνων φωτογράφων, ψάχνοντας πάντα την ιστορία πίσω από τις εικόνες! Μέσα από αυτή τη σειρά άρθρων ευελπιστούμε να γνωρίσουμε τους φωτογράφους που παρουσιάζονται, αλλά και να μάθουμε τα μυστικά τους πίσω από αυτές τις εντυπωσιακές τους λήψεις!

Αυτή τη φορά θα ασχοληθούμε με μία φωτογραφία του Αλέξανδρου Καπελλάκη, η οποία έχει όσα μπορεί να βρει κάποιος σε έναν βροχερό-νυχτερινό ουρανό και πολλά περισσότερα! 

Στην παραπάνω εντυπωσιακή σύνθεση του Αλέξανδρου μπορείτε να δείτε τη θέα από το μπαλκόνι του η οποία οργιάζει. Κεραυνοί, σύννεφα, αστέρια ακόμα και γραμμές από αεροπλάνα σε μία σύνθεση! Ήρθαμε σε επαφή με τον Αλέξανδρο Καπελλάκη και του ζητήσαμε να μας πει την ιστορία πίσω από αυτή την εικόνα.

 

 

Ο Αλέξανδρος Καπελλάκης γράφει για το photocontest.gr

"Στη συλλογή μου θα βρει κάποιος πολλές φωτογραφίες τις οποίες έχω τραβήξει από παρόμοια ή και τα ίδια ακριβώς μέρη ανά περιόδους. Έτσι και εκείνη τη μέρα που είδα αυτούς τους εντυπωσιακούς κεραυνούς. Αποφάσισα πως δεν έπρεπε να χάσω αυτή την ευκαιρία και προσπάθησα να πετύχω αυτό που ήθελα εδώ και καιρό και ποτέ δεν είχα την ευκαιρία ή την τύχη να πετύχω. Έτσι λοιπόν έστησα τον εξοπλισμό μου, ρύθμισα το ιντερβαλόμετρο και αφού έκανα 3-4 δοκιμαστικές λήψεις για να φτιάξω τη φωτεινότητα όπως ήθελα, ξεκίνησα μία ακολουθία αυτόματων λήψεων με τις εξής ρυθμίσεις: 30 δευτερόλεπτα κλείστρο, 6.3 διάφραγμα και μόλις 100 ISO. 

Η μηχανή ήταν έτοιμη να καταγράψει όλα όσα γινόντουσαν στον εναέριο -και μη- χώρο μπροστά απ' το πίσω μπαλκόνι μου το οποίο έχει θέα το Ηράκλειο. Εγώ βέβαια παρέμεινα με το συνεχόμενο άγχος μην πιάσει βροχή και βρεθεί εκτεθειμένος ο εξοπλισμός μου, αλλά ευτυχώς όλα πήγαν καλά. Συνολικά έβγαλα γύρω στις 190 φωτογραφίες χωρισμένες σε 3 διαφορετικά πλάνα για να έχω τη δυνατότητα να ενώσω αυτές τις φωτογραφίες σε μία και να βγαλω το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Δημοσιεύοντας τη φωτογραφία μου στο διαδίκτυο, κάποιοι είπαν πως είναι "καθαρό photoshop". Σίγουρα η φωτογραφία μου δημιουργήθηκε με τη βοήθεια του Photoshop αλλά μπορεί να θεωρηθεί "πραγματική"" (!)

 

 

"Αυτό που θέλω να πω είναι πως δεν έκανα κάτι που επί εποχής φιλμ δε γινόταν, δεν έκανα κάτι το οποίο έχει κάποια παραποίηση της φωτογραφίας. Απλά ακολούθησα μία τεχνική που θα μπορούσε κάποιος να την παρομοιάσει με μία φωτογραφία μακράς έκθεσης στην οποία θα καταγράφονταν όλες οι κινήσεις και αλλαγές στο οπτικό πεδίο της μηχανής και στο τέλος η μόνη επεξεργασία που έκανα ήταν να βάλω τη μία φωτογραφία πάνω στην άλλη. Έτσι, στο τέλος, σε μία φωτογραφία έχω κρατήσει την διαφορά της κάθε λήψης, καταλήγοντας στο αποτέλεσμα με τους κεραυνούς, τα αεροπλάνα, τα σύννεφα, την αστροτροχιά και την πόλη από κάτω.

Λίγο πολύ όταν έστησα τη μηχανή ήξερα τι θα καταγράψει, απλά δεν ήξερα την ποσότητα και την ακριβή τοποθεσία τους. Το μόνο τυχαίο στο τελικό σύνολο ήταν το «μανιτάρι» πάνω από τον Ιερό Ναό του Αγίου Μηνά"

 

 

"Τέλος, από αυτές τις 190 λήψεις προέκυψαν 2 ακόμα φωτογραφίες οι οποίες ήταν μικρότερης έκτασης και γενικά όχι τόσο εντυπωσιακές λόγω μετατόπισης του φαινομένου. Η μία λίγο πιο αριστερά απ' το προηγούμενο κάδρο και η άλλη με ζουμ πάνω σε μία ταράτσα. Μία αποτυχημένη επιμέρους σκέψη και ένα πολύ μέτριο σύνολο σαν φωτογραφία συγκριτικά με την τελική μου σύνθεση."

 

Πείτε μας τη γνώμη σας στα σχόλια για τη φωτογραφία του Αλέξανδρου και δείτε περισσότερη δουλειά του στο προφίλ του στο Instagram.