Το Instagram όπως έχετε ενημερωθεί από προηγούμενο άρθρο του photocontest.gr εισήγαγε το IGTV. Προκείμενου να ανεβάσει κάποιος βίντεο στη νέα αυτή λειτουργία προαπαιτεί μέσω του ήδη υπάρχοντος λογαριασμού του να δημιουργήσει το κανάλι του. Αυτό δημιούργησε πολλές συζητήσεις για το αν θα μπορέσει να ανταγωνιστεί και να αντικαταστήσει στο μέλλον το YouΤube.

 

Οι διαφορές στα σημεία

Αρχικά, οι δυο αυτές εφαρμογές θα πρέπει να συγκριθούν όσον αφορά αυτό το κομμάτι, δηλαδή των βίντεο διαρκείας μεγαλύτερης του ενός λεπτού. Οι δύο εφαρμογές παρέχουν στον χρήστη ένα μενού όπου εμφανίζονται τα βίντεο από τα κανάλια στα οποία είναι συνδρομητής, τα προτεινόμενα βίντεο (σύμφωνα με αυτά που έχει παρακολουθήσει στο παρελθόν) και τι είναι δημοφιλές τη δεδομένη χρονική στιγμή.

Όσον αφορά το ιστορικό, το IGTV διαφέρει από το YouTube, καθώς εμφανίζει μόνο τα βίντεο των οποίων η προβολή έχει διακοπεί στη μέση. Επίσης, μια ειδοποιός διαφορά είναι ότι το IGTV δεν είναι προσβάσιμο (ακόμα τουλάχιστον) από πρόγραμμα περιήγησης υπολογιστή!

To YouTube, επιπλέον, δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να κάνει αναζήτηση για συγκεκριμένο βίντεο, σε αντίθεση με το Instagram TV όπου η μόνη επιλογή που έχεις είναι να αναζητήσεις το όνομα του καναλιού.

Τέλος, όπως είναι λογικό, στο YouTube "συμφερει" να ανεβάζεις οριζόντια βίντεο, ενώ το IGTV, ως εφαρμογή που απευθύνεται σχεδόν αποκλειστικά σε smartphones, υποστηρίζει τα κάθετα βίντεο.

 

 

Η συνύπαρξη και των δύο

Οι περισσότεροι ξένοι, αλλά και Έλληνες YouTubers έχουν ήδη δημιουργήσει τα κανάλια τους στο IGTV. Τα βίντεο βέβαια που ανεβαίνουν στο μεγαλύτερο ποσοστό είναι ερασιτεχνικές παραγωγές με το κινητό και, μάλιστα, τις περισσότερες φορές τραβηγμένα με την εμπρόσθια κάμερα του κινητού. Ακόμη το περιεχόμενο τους είναι συνήθως συμπληρωματικό ή backstage από τις παραγωγές του YouTube. Oπότε μπορεί να συμπεράνει κάποιος ότι οι ήδη υπάρχοντες YouTubers δεν θα αφήσουν τη μια εφαρμογή για την άλλη, αλλά θα βρουν τον κατάλληλο τρόπο για να τις συνδυάσουν.

Η κάθετη προβολή είναι ίσως ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που δεν θα δημιουργούνται επαγγελματικές παραγωγές, καθώς αυτό καθιστά τη διαδικασία της καταγραφής αρκετά πιο δύσκολη και εντελώς διαφορετική. Το IGTV, έτσι όπως λειτουργεί την υπάρχουσα χρονική στιγμή, ενδεχομένως να είναι ένα πρώτο βήμα για να δημιουργήσει μελλοντικούς YouTubers, ώστε να μην ξεκινάνε απευθείας από το YouTube που είναι πολύ πιο απαιτητικό και χρονοβόρο.

Επιπλέον η χρήση του Instagram TV έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι συμπληρωματική στις ιστορίες που είναι διάρκειας μέχρι 15 δευτερολέπτων και όχι για να αντικαταστήσει τα βίντεο μέχρι ενός λεπτού που μπορούν οι χρήστες να ανεβάσουν σε οριζόντια προβολή.

 

 

Η συμπεριφορά των χρηστών

Τελευταίος παράγοντας, και πολύ βασικός, είναι το κοινό. Ποιο θα προτιμήσει και που θα στραφεί. Σίγουρα το Instagram είναι ένα από τα πιο δημοφιλή social media και διαθέτει αρκετούς χρήστες αλλά σίγουρα όλοι τους χρησιμοποιούν και το YouTube, ασχέτως με το αν διαθέτουν λογαριασμό.

Οπότε, οι χρήστες φαίνεται πως θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν και τις δύο εφαρμογές καθώς το Instagram θα κερδίσει κάποιους επιπλέον, χωρίς αυτοί να σταματήσουν να χρησιμοποιούν το YouTube.

 

Ποιά είναι η γνώμη σας; Αναμένουμε να τη μάθουμε στα σχόλια!