Μια εικόνα στα δύσκολα χρόνια της Αμερικής. Στην δεκαετία του 1930 εκτός από τα πολλά οικονομικά προβλήματα, υπήρχαν και οι φυλετικές διαφορές ανάμεσα "στους άσπρους και στους μαύρους", όπως τους ονόμαζαν τότε.

 

 

Στο σημερινό άρθρο θα μιλήσουμε για τον James VanDerZee. Έναν αφροαμερικανό φωτογράφο που έζησε στο Harlem της Νέας Υόρκης και έγινε γνωστός από τα πορτραίτα των ''μαύρων'' τής ευρύτερης περιοχής.

Προσπαθώντας να αντιμετωπίσει στερεότυπα που επικρατούσαν ενάντια των Αφροαμερικάνων της εποχής. φωτογράφιζε γάμους, κηδείες, οικογένειες και γενικά τον τρόπο που ζούσαν. Μάλιστα, πολλές φορές, δημιουργούσε πορτραίτα στους δρόμους της γειτονιάς του κατά παραγγελία από άλλους. Κάπως έτσι δημιούργησε και τη φωτογραφία που έχουμε να αναλύσουμε σήμερα.

 

 

Στη φωτογραφία αυτή πρωταγωνιστεί ένα ζευγάρι διαφορετικών φυλών, δύο άνθρωποι, που εκείνη την εποχή είχαν να τους χωρίσουν πολλά πράγματα, όμως βρίσκονται μεσα στο ίδιο κάδρο του φωτογράφου και μάλιστα ευδιάθετοι. Βλέπουμε ένα πανάκριβο αυτοκίνητο Cadillac, με έναν έγχρωμο συνοδηγό και δίπλα του στέκεται όρθια μια κυρία η οποία είναι ντυμένη όπως ακριβώς και ο συνοδηγός. Τα στοιχεία αυτά είναι υπεραρκετά για να προδώσουν το οικονομικό υπόβαθρο των πρωταγωνιστών μας.

Το ζευγάρι έγινε είδωλο του στυλ, της ευημερίας και της τάξης. Αποτέλεσε ένα μοντέλο φιλοδοξίας για τις γενεές των Αφροαμερικάνων που είχαν ως επιθυμία ένα πλήρες κομμάτι τού αμερικανικού ονείρου. Το "ζευγάρι με τις γούνες από ρακούν" έμελλε να γίνει μία από τις βασικές εικόνες της Jazz εποχής. Μια εικόνα απλή, δίχως υπερβολές και εντυπωσιασμούς, αλλά έχοντας έντονο το στοιχείο της προσωπικότητας και τα βιώματα του φωτογράφου.