Στο Instagram εξήγησαν πώς γίνεται η προτεινόμενη προβολή περιεχομένου στους χρήστες, με σκοπό να εξαλείψουν όλες τις φήμες σχετικά τον αλγόριθμο της εφαρμογής. Spoiler: Τελικά ΔΕΝ ειναι μόνο ένας ο αλγόριθμος..

Αντί για έναν μοναδικό αλγόριθμο που ελέγχει την προβολή των δημοσιεύσεων, υπάρχουν πολλοί αλγόριθμοι, ταξινομητές και συστήματα κατάταξης που εφαρμόζονται σε διάφορες ενότητες του Instagram, όπως το Feed, το Explore, τα Reels, τα Stories και η αναζήτηση.

Για παράδειγμα, η σειρά των δημοσιεύσεων στην κύρια ροή του χρήστη καθορίζεται από την προηγούμενη δραστηριότητά του και από το αν έχει επικοινωνήσει με συγκεκριμένα άτομα στο Instagram. Τα stories που εμφανίζονται στην κύρια ροή εξαρτώνται από το πόσο συχνά ο χρήστης παρακολουθεί τα updates ενός λογαριασμού και από την προηγούμενη αλληλεπίδραση με τον συγκεκριμένο λογαριασμό, όπως το να κάνει like σε μια ιστορία, να αλλιλεπιδράσει ή να στείλει μηνύματα.

 


 

Επίσης, το Instagram προσπαθεί να κατανοήσει τη σχέση του χρήστη με έναν λογαριασμό, εάν είναι πιθανό να είναι φίλοι ή μέλη της ίδιας οικογένειας. Ωστόσο, οι προτάσεις στο Explore βασίζονται κυρίως σε δημοσιεύσεις που ο χρήστης έχει κάνει like, αποθηκεύσει, μοιραστεί και σχολιάσει στο παρελθόν, αλλά πιθανότατα προέρχονται από λογαριασμούς με τους οποίους ο χρήστης δεν έχει προηγούμενη επαφή.

Όσον αφορά τα Reels, οι προτάσεις βασίζονται σε παρόμοια δεδομένα του χρήστη και συχνά προέρχονται από λογαριασμούς με τους οποίους ο χρήστης δεν έχει προηγούμενη επαφή.

Ο Mosseri (head of Instagram) αναφέρει επίσης το shadow ban και εξηγεί ότι συμφέρει την επιχείρηση να επιτρέπει στους δημιουργούς να φτάνουν το κοινό τους και να ανακαλύπτονται, καθώς αυτό ενισχύει την χρήση της πλατφόρμας. Η ανησυχία των χρηστών για το shadowbanning δείχνει ότι το Instagram πρέπει να είναι πιο διαφανές και να παρέχει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους λογαριασμούς τους.

 

 

Αν και το Instagram δεν αποκαλύπτει συνήθως λεπτομέρειες για τον τρόπο λειτουργίας των προτάσεών του, δεν φαίνεται να το κρύβει και τόσο αυστηρά. Πέρυσι, η εταιρεία δημοσίευσε μια λεπτομερή επισκόπηση σχετικά με τον τρόπο που η τεχνητή νοημοσύνη της εφαρμογής επιλέγει τις προτεινόμενες δημοσιεύσεις που βλέπουν οι χρήστες στη ροή τους.